Profil katedry
Posláním katedry strategie je rozvíjet strategické myšlení studentů tak, aby se úspěšně uplatnili ve světě podnikání a současně byli přínosem pro celou společnost.
Klíčové otázky, na které se katedra strategie z důvodu naplňování svého poslání zaměřuje:
- Jak podnik tvoří hodnotu pro jednotlivé zájmové skupiny a společnost jako celek.
- Jak analyzovat konkurenční prostředí, které podnik ovlivňuje.
- Jak vytvářet zdroje jedinečnosti a konkurenční výhody podniku.
Klíčová slova charakterizující katedru:
- strategie podniku, internacionalizace, strategické kooperace, fúze a akvizice,
- strategické myšlení a tvorba scénářů,
- hodnocení výkonnosti a due dilligence,
- správa společností,
- zájmové skupiny, ekonomické a neekonomické cíle organizace, sdílení hodnot,
- podnik a jeho role ve společnosti,
- rodinné firmy,
- transformace, restrukturalizace a insolvence.
Vizí katedry strategie je, aby byla mezinárodně uznávaným místem setkávání odborníků, studentů a veřejnosti se společným zájmem zaměřeným na strategii podniku či dalších organizačních jednotek.
Mezi hlavní hodnoty při naplňování poslání a vize katedry patří kolegiálnost a názorová diverzita.